MEGAMONSTER

About

The hilarious children''s book from No. 1 bestselling author David Walliams - a timeless adventure illustrated by artistic genius, Tony Ross.

On a volcanic island, in the middle of shark-infested waters, stands The Cruel School. The lessons are appalling, the school dinners are revolting and the teachers are terrifying - especially the mysterious Science teacher Doctor Doktur.
When Larker is sent to the school, she quickly realises something very odd is going on... something involving Doctor Doktur, a pair of strange spectacles, and a ''Monsterfication Machine''. And ultimately she finds herself face to face with a real life Megamonster.
There seems to be no escape - but for Larker, nothing is impossible...

• Authors

David Walliams

• Publisher

Harper Collins Uk

Side

• Publication date

01/07/2023

• Availablity

Available

David Walliams

David Walliams est né en Angleterre en 1971. Il est comédien et s'est fait connaître comme auteur de la très populaire série Little Britain. Habituellement désigné dans la presse britannique comme le nouveau Roald Dahl, il a publié, chez Albin Michel Jeunesse, onze romans dans la collection Witty (Joe millionnaire, Monsieur Kipu (Prix Tam-Tam J'aime Lire), Ratburger, Mamie gangster, Diabolique dentiste, Tatie pourrie, Les enfants les pires du monde 1 & 2, Le gang de minuit, Papi rebelle, Daddy bandit) qui remportent un succès croissant auprès du public français. Il a également publié quatre albums jeunesse : Un éléphant légèrement encombrant !, le Premier Hippo sur la lune, L'ourson qui faisait bouh ! et Il y a un serpent dans mon école.