• Ce livre raconte l'avènement de l'« économie comportementale » : cette nouvelle discipline, fondée par Richard Thaler, renouvelle l'analyse économique en étudiant les comportements réels des êtres humains, et non plus la fiction de l'homo oeconomicus. Quarante ans de recherches ont en effet définitivement établi que les consommateurs, les entrepreneurs, les investisseurs, les chauffeurs de taxi, etc., pensent et agissent bien souvent de travers par rapport à la fiction du choix rationnel et du marché efficient.

    Grâce à ce livre, chacun comprendra mieux ses propres comportements erronés (misbehaving), certes déviants de la rationalité économique, mais qui font de nous des humains. Thaler nous dévoile aussi comment la compréhension de nos modes de raisonnement réels peut nous aider à prendre de meilleures décisions dans notre vie personnelle, dans la gestion des affaires économiques ou dans la conduite des politiques publiques.

  • Why are we more likely to forgo the opportunity to sell a £100 bottle of wine rather than actually taking money out our wallet to pay for it, when ultimately the 'opportunity cost' of doing so is the same? Why would the 'endowment effect' mean that we value a free ticket worth hundreds of pounds more than the money we would get from selling it? In this new, ambitious work, Thaler presents his findings in behavioural economics and breaks down the biases and irrational tendancies in our thinking, showing us how to avoid making costly mistakes in life.

  • Nudge : le petit coup de pouce décisif qui permet de faire pencher la balance du bon côté !
    Un livre révolutionnaire qui vous indique comment trouver la bonne voie et influencer vos proches de façon bénéfique.
    Parce que la bonne décision n'est pas toujours la plus évidente, les auteurs nous expliquent quelles erreurs sont à l'origine de nos mauvais choix et, surtout, nous guident vers une pensée plus humaine pour prendre la bonne route au bon moment.

    Ajouter au panier
    En stock
  • Every day we make decisions: about the things that we buy or the meals we eat; about the investments we make or our children's health and education; even the causes that we champion or the planet itself. This book offers a fresh way of looking at the world for individuals and governments alike.

  • Every day we make decisions: about the things that we buy or the meals we eat; about the investments we make or our children's health and education; even the causes that we champion or the planet itself. Unfortunately, we often choose poorly.

    We are all susceptible to biases that can lead us to make bad decisions that make us poorer, less healthy and less happy. And, as Thaler and Sunstein show, no choice is ever presented to us in a neutral way. By knowing how people think, we can make it easier for them to choose what is best for them, their families and society. Using dozens of eye-opening examples the authors demonstrate how to nudge us in the right directions, without restricting our freedom of choice. Nudge offers a unique new way of looking at the world for individuals and governments alike.

    This is one of the most engaging, provocative and important books you will ever read.

empty